Werken bij

Jouw collega's

Antje, Medewerker Klantenservice

Antje

“Ik kan gewoon mezelf zijn”

“Nadat ik twaalf jaar pedagogisch medewerker ben geweest bij Spring heb ik twee jaar geleden de overstap gemaakt naar de Klantenservice. Mijn interesses veranderden, ik had inmiddels zelf kinderen en was gewoon toe aan iets anders. Best spannend! Ik heb dan ook lang over deze verandering nagedacht. Niet in de laatste plaats omdat ik me altijd heel fijn heb gevoeld in het team waar ik jaren mee heb gewerkt. Maar vanaf dag één in mijn nieuwe functie voel ik me helemaal op mijn plek. Ik houd me vooral bezig met het maken van de planningen voor de kinderen en sta de ouders te woord wanneer ze vragen hebben. Wel even wat anders dan het werken met de kinderen, maar ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze.”

Wat is echt ‘jouw ding’?
“Vooral het plannen is echt mijn ding, daar krijg ik energie van. Het is soms even puzzelen, bijvoorbeeld omdat ik rekening moet houden met de kind-leidsterratio. Ik zie het als een leuke uitdaging om alle ouders en hun kinderen zo goed mogelijk te helpen. Spring is natuurlijk een behoorlijk grote organisatie, maar ik vind het goed om de lijnen tussen mij, de ouders en de locaties kort te houden. Persoonlijk contact, goed luisteren en gemoedelijkheid zijn dan ook erg belangrijk om ervoor te zorgen dat we allemaal op dezelfde golflengte zitten.”

“Vooral het plannen is echt mijn ding, daar krijg ik energie van”


Wat maakt dat je het naar je zin hebt?
“Ik voel me echt op mijn gemak binnen Spring. Toen ik mijn overstap wilde maken, heb ik ook geen moment getwijfeld of ik hier wel wilde blijven. Ik vind het fijn dat ik hier de kans krijg om te blijven leren. Zo volgde ik vorig jaar, vlak voordat ik begon bij de Klantenservice, een training over klantgerichtheid en de ultieme klantreis. Samen met mijn collega’s kreeg ik in vier dagdelen inhoudelijke informatie over gesprekstechnieken, bijvoorbeeld over het doen van suggesties en hoe je een gesprek afsluit. Ook kregen we praktische tips over het voeren van moeilijke gesprekken met ouders. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om direct en duidelijk te zijn om op deze manier geen onrealistische verwachtingen te scheppen. Ik vond het fijn om deze kennis al meteen mee te krijgen voordat ik begon.”

Waar ben je trots op?
“Tijdens de training kreeg ik ook een duidelijker beeld van mijn persoonlijke gedragsstijl. Zelf ben ik heel rustig, maar wanneer het nodig is ook direct. Ik vind het fijn dat ik bij Spring op mijn eigen manier invulling mag geven aan mijn rol. Iedereen heeft een andere aanpak en dat wordt ook gerespecteerd. Ik kan gewoon mezelf zijn en iedereen wil leren van elkaar. Dankzij mijn nieuwe functie heb ik een nieuwe kant van mezelf laten zien binnen Spring en daar ben ik trots op. Ik zit hier helemaal op mijn plek!”